Te hogyan kezeled a stresszt?

Stresszkezelés | 0 hozzászólás

Rád milyen hatással van a stressz? Hogy kezeled a jó és a rossz stresszt?

Sokszor nehezen tudjuk meghatározni, hogy számunkra mit jelent a stressz. A stresszhelyzetek, események nem mindig vannak azonos hatással ránk. Személyiségünk befolyásolhatja, hogy éljük meg munkahelyünkön a főnök kritikáját, a pénztelenséget, az eladósodást, a gyermekünk házasságát, egy autó vásárlását, vagy egy lottó nyereményt.

Személyiségjegyeinket, magatartásunkat és beállítottságunkat jól mutatja, hogy introvertált, (befelé fordulók), vagy extrovertált típusúak, (kifelé fordulók) vagyunk. Te milyen típus vagy?

Az introvertált személy érzelmi stressz vagy konfliktusok esetén bezárul, visszahúzódik, pesszimistává, aggodalmaskodóvá válik és könnyen lesz depressziós.

Egy extrovertált ember viszont a konfliktusok vagy stressz esetén,
társaságot keres,
akivel jól kibeszélheti magát, vagy keres valamilyen aktív tevékenységet, edzést, amivel levezetheti a feszültségét.

Mikor érezheted a stresszt pozitívnak?

– Diplomaosztáson vagy,
– Új lakásba költözöl
– Fizetésemelést kaptál
– Főnököd megdicsért
– Az orvos jó hírt közöl veled
– Tervezed a nyaralást
– Megkérték a kezedet, eljegyezted a barátnődet
– Születésnapi bulin vagy
– Barátokkal hegyet mászol
– Új autót vásárolsz
– Nyertél a lottón
– Kedvenc süteményedet sütöd
– Szappant öntesz
– Rajzolsz
– Szülő leszel, babát vársz

Mikor érezheted a stresszt negatívnak?

– A közösség nem fogad el olyannak, amilyen vagy
– Nem szeretsz a munkahelyeden lenni
– Nem szereted a munkádat
– Nyilvánosan kell beszélned sok ember előtt
– Kapcsolatod nem úgy alakul, ahogy te szeretnéd
– Szeretteid titkolódznak
– Meghalt valaki szeretteid közül
– Rossz hírt kaptál
– Sok a munka, sok a tanulnivaló
– Adósságaid vannak
– Elvesztetted a munkahelyedet
– Elhagytak
– Gyermekedre sok a panasz

Ha gondolod egészítsd ki az általam leírt listát, hiszen hosszan lehetne még sorolni, hogy kit milyen pozitív és negatív stresszhatások érhetnek.

A pozitív stresszhatások bizonyos esetekben átalakulhatnak negatív stressz érzéssé. Ilyen eset lehet például, amikor a nyaralás pozitív érzést vált ki a tervezésnél, de amikor több fakultatív programot nem tervezhetsz be az árak miatt, az negatív hatással lesz rád.
A reakciódat meghatározza a beállítottságod.

Nagyon fontos, hogy a stresszhelyzeteket mindig próbáld a megfelelő helyen, a megfelelő időben, a megfelelő módon kezelni. Ha a stresszforrások tüneteit nem veszed időben figyelembe és nem találsz megoldást a kezelésükre, akkor nem csak testi, de lelki problémáid is lesznek.
A stresszhelyzetekre adott jó válaszreakciókra nagy segítség lehet a naplóírás technikája, amit itt olvashatsz!

Stresszmentes szép napot! 🙂

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. A stressz pozitív és negatív oldala | Stresszmentes.hu - […] ← Ilyen is lehet a stressz […]

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük