Ezért egyél rendszeresen kölest!

Módszerek és eszköztár, Stresszkezelés | 0 hozzászólás

A gluténmentes köles rendszeres fogyasztása, rendkívüli hatékonysággal bír, szervezetünk egészségének fenntartásában.

A stresszmentes élet egyik feltétele, hogy egészségesen étkezzünk és immunrendszerünk bírja a mindennapi hajtást. A köles az egyik olyan gabonánk, ami megfelel az előbb felsoroltaknak.

A KÖLES az egyik legkönnyebben és leggyorsabban elkészíthető gabona. Ez volt az a gabona, ami már az ó- és középkori Magyarországnak is a legjelentősebb gabonája volt. A kölesfogyasztás háttérbe szorulását, a kenyérgabonák megjelenése okozta.

Földünk népességének 1/3-ának azonban, még ma is a köles az alapélelme.
Aki rendszeresen fogyasztja a kölest, hatóanyagai segítségével késleltetheti az öregedési folyamatokat, megelőzheti a rák kialakulását, erősödhet látása és kiváló hatású vashiánynál és savtúltengésnél is.
Hozzájárul az immunrendszer erősítéséhez. Szilícium tartalma a szervezet védekező képességét felkészültebbé teszi. Egy erős immunrendszer pedig biztosítja a jó közérzetet és a stresszforrások tüneteinek kezelését.

A köles az egyetlen olyan gabonaféle, amely a teljes értékű fehérjék mellett hét aminosavat tartalmaz és lúgos kémhatású. Ezért alkalmas növésben lévő fiataloknak, gyerekeknek és betegeknek egyaránt.

A köles, kovasav tartalmának köszönhetően bőröd rugalmassá válik, hajad fényes, fogaid egészségesek, körmöd pedig erős lesz.

Összegyűjtöttem neked pár gluténmentes receptet, amit könnyen el lehet készíteni és ötletet is ad a köles rendszeres fogyasztásához.
A kreatív tevékenységnek, itt a főzést ajánlom, engem is, szinte mindig megnyugtat a főzés, főleg ha egészséges finomság a végeredmény.

6 gluténmentes recept, 6 x 60 perc tuti stresszmentes időtöltés! 🙂

Általános tanácsot a gabonák fogyasztásához itt olvashatsz. Kattints!

Íme, receptajánlóm!(az eredeti receptért a képekre kell kattintanod!)

1. Köles, túró helyettkoles_turo_helyett_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Én annyiban módosítottam, hogy a sós vízben puhára főtt köleshez, a köleskásához egy kevés nem török mogyoró olajat adtam, hanem pici hidegen sajtolt napraforgó olajat, kölesliszttel megszórtam, és kevergetve, sűrűre főztem. Langyosra kihűtöttem, gombócokat formáltam belőle, és olajon pirított, gluténmentes morzsába forgattam. Teljesen úgy fogyasztható, mint a túrógombóc, akár kis szamóca lekvárral, vagy fahéjjal.

2. Gombás kölessel töltött cukkinigombas_kolessel_toltott_cukkini_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Ez a recept nagyon megtetszett, mert az alapanyagoknak, most van a szezonja, és mind nagyon tápláló finomság. A gombát ezért én ki is cseréltem, friss gombára.

3. Egyben sült kölesfasírtkolesfasirt_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Nagyon finom ez a kölessel készült fasírt és szinte úgy is kell készíteni, mint más fasírozottat. Annyit még szeretnék javasolni, hogy gluténmentes legyen ez a finomság, a rozslisztet cseréld ki hajdinalisztre.

4. Meggyes mákos kölesdesszertmeggyes-makos-koles-desszert_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Mint minden gabonát, a kölest is jó alaposan mosd meg, majd tedd föl a tejjel, pici sóval és a cukorhelyettesítővel. Én általában rizsszirupot használok. Amikor megfőtt a köles, keverd hozzá a cukorhelyettesítővel ledarált mákot, majd a kimagozott meggyet. Ha úgy látod, a meggy levéből is tehetsz hozzá. Fogyaszthatod hidegen, de melegen is. Finom, gluténmentes desszert.

5. Tárkonyos, zöldséges köleslevestarkonyos_zoldseges_koles_leves_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Azt mondanám, hogy ennek a köleslevesnek is most van itt az ideje, a finom friss, hazai zöldségekkel együtt. én nem fogyasztok semmilyen tejterméket, ezért a végén, a tejföl helyett tofu tejfölt, vagy szójatejfölt teszek bele. Aki vegán, gondolom szintén így tesz.

Végén pedig, ráadásként, egy gyors uzsonnára, vagy tízóraira való étel kölesből.

+1. Zöldséges kölesfelfújtzoldseges_kolesfelfujt_gyogyito_etelek
Az eredeti receptet a képre kattintva megtalálod.
Friss gomba, köles, paprika, póréhagyma, finom fűszerek. kevés hozzávalóból finom uzsonna.

Jó étvágyat!

Stresszmentes szép napot!stresszmentes

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük