Ezekkel a módszerekkel űzheted el a depressziót

Módszerek és eszköztár | 0 hozzászólás

Többet aggódsz a kelleténél? Sokszor érzed magad kimerültnek? Talán még a világra is haragszol?
Tanuld meg a következő módszereket, hogy derűsebb napjaid legyenek!

A vidámságnak megvan az ereje ahhoz, hogy a félelem, a sértettség, a harag, a frusztráltság, a csalódottság, a depresszió, a bűntudat és a meg nem felelés érzéseit kiűzze az életedből. Azon a napon éred el a vidámságot, amikor rájössz, hogy mindegy, mi történik körülötted, akkor sem lesz jobb semmi, ha nem vagy jókedvű. (Anthony Robbins)

Mozogj sokat!
Kutatások is bizonyítják, hogy aki rendszeresen mozog annál az embernél kevesebb az esély a depresszió kialakulására. A testmozgással meg lehet előzni a súlyos depresszió kialakulását. Aki viszont nem mozog sokkal nagyobb az esélyük, hogy depressziósak lesznek, szorongással telve és stresszesen töltsék napjaikat.

Sétálj sokat!

Sétálj sokat!

Ha az eddigi életmódod nem tette lehetővé a rendszeres mozgást, akkor érdemes elgondolkodni azon, hogy változtassál ezen. Megállapították, hogy az edzett embereknél a halálozási arány jóval kisebb, mint a mozgáshiányban szenvedőknél. Ezen már figyelemre méltó ugye?

Nem kell megerőltető mozgásra gondolnod, elég ha heti 3 alkalommal elhatározod magad, hogy elmész futni, úszni, esetleg naponta sétálsz 30 percet, vagy otthon végzel 15 perces testgyakorlatot. Próbáld ki, az eredmény 2-3 hónap után látványos lesz.

A mozgással járó jelentős változás előnyösen befolyásolhatja a vérnyomást, immunrendszered védekezőképességét, csontjaid erősségét. A mozgás fontos eredménye lehet a depresszió megszűnése mellett, az elhízás megakadályozása is.

Lélegezz nagyokat!
Ne felejtkezzél el a napi oxigént biztosító légzőgyakorlatokról sem. Biztosan láttad már filmekben is, hogy amikor valakit stressz hatás ért elővettek neki egy zacskót és kérték vegyen mély lélegzetet. Neked nincs szükséged zacskóra, de a megfelelő oxigén mennyiség miatt, (amire minden embernek szüksége van, főleg aki nagyobb fizikai terhelésnek van kitéve), próbáld ki, hogy naponta többször veszel egymás után mély levegőt, akár egy percen belül. Erre azért is szükség van, mert ha nem megfelelő az oxigén ellátása a szervezetnek, akkor nem megfelelő az izomműködésed sem, az anyagcseréd sem és a fizikai teljesítőképességed is fokozatosan csökkenni fog.

Feküdj le időben, aludj eleget!
A depresszió szoros kapcsolatban van az alvás mennyiségével. Feküdj le időben, ez legyen éjfél előtt és aludj megfelelő mennyiséget. Itt fontos beszélni a melatonin hormonról ami az alvási ciklust irányító hormon. Ez a hormon felelős az alvászavarért is. Azért is érdemes éjfél előtt lefeküdni, mert a melatonin termelés éjfél előtt megy nagyobb rész végbe. Vizsgálatok alapján ez a hormon sok mindenre gyakorol jótékony hatást. Ilyen a szívbetegség, cukorbetegség, megelőzheti a daganatképződést, segíthet a rák legyőzésében, erősíti az immunrendszert, késleltetheti az öregedést és jó közérzetjavító hatással is rendelkezik. A melatoninszint a kor előrehaladtával csökken.

Hallgass zenét!
A klasszikus zene, kísérletek bizonyítéka alapján, javítja a hangulatot. A stressz hatására a vérben a szteroid kortizolhormon szintje megemelkedik. A zene hatására azonban, ez a hormonszint látványosan visszaesik, és javulni fog a kedved, jobb lesz a hangulatod. Mentálisan jelentős javulás állhat be, a depresszió is csökkenni fog a klasszikus zene hatására, amit érdemes kipróbálnod, akár már most.
Hallgasd meg! 🙂 Itt a Tavasz! Igazi zeneterápia.

Keresd a napfényt!
A Nap fénye általában pozitívan hat a közérzetre, a boldogabb hangulatra. A napfényterápiának számtalan kedvező élettani hatása van. A napfény fokozza a bőrlégzést, ezzel segíti a szervezet méregtelenedését. A napfény hatására a bőrben D vitamin keletkezik, mely az anyagcserében és a csontfejlődésben is jelentős szerepet játszik. A napfény javítja még a vérkeringést, a szívműködést. A napsütéstől derűssé válunk, oldódik a szorongás, csökkennek a félelmek és a depresszió.

Gondolkozz pozitívan!
Te döntöd el, milyen legyen a napod, heted, éved. Panaszkodsz, vagy megéled a pillanatot és bevonzol mindent ami szép és jó, mindent, ami boldoggá fog tenni. Neked kell tudni és bátornak lenni a választásodban, a céljaidban és a vágyaidban. Ezt azonban csak pozitív gondolkodással éred el.

Ne azt várd, hogy a kitűzött cél elérése majd boldoggá tesz! Aki a jelent nem pozitívan éli meg, annak nem lesz ereje megvalósítani a céljait sem. A boldog napokból fogsz erőt meríteni a célod eléréséhez.

Stresszmentes napokat!

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. 10 tipp a nyugodt stresszhelyzetre | Személyre szabott stresszkezelés - […] 6.) Ők időben és eleget alszanak. Az alvás frissít, feltölt és felszabadít. A kialvatlanság csökkenti az önkontrollt, a figyelmet…

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük