A stressz csökkentése időtervezéssel

Módszerek és eszköztár, Stresszkezelés | 0 hozzászólás

Sokszor nem is tudatosodik bennünk, hogy milyen károkat okozhat nekünk a stressz.
Életünkben, mindennapjainkban, olyan stresszforrások vannak jelen, ami időtervezéssel csökkenthető, megszüntethető.

Veled is biztosan előfordult már, hogy nyomasztott egy határidő, gyakran késésben voltál, vagy nem készültél el időre a feladatoddal.
Az idő, az idő meghatározása, az idő beosztása, a stressz kialakulásánál, jelentős tényező.
A tudatos időgazdálkodás segít abban, hogy ne legyen életünkben jelen a stressz.

Milyen összefüggés van a stressz és az időgazdálkodás között?

A magánéletben és a munkahelyeken is tapasztaljuk, hogy a stressz és az időtervezés között szoros összefüggés van.
Napjainkban, több munkaadó felismerte, hogy a jobb teljesítmény érdekében, a munkavállalókat, szakemberek segítségével irányított, tréningekkel kell segíteni az időtervezés gyakorlati alkalmazásában.

Te tudod mit akarsz?

1.
Életünk területén az egyik fontos feladat, hogy mindig legyen egy jövőképünk. Az ilyen tudatosan választott küldetés, a stressz és időgazdálkodás egyik alapelve is.
Tudnod kell, mit szeretnél elérni, és hogy szeretnéd elérni azt. Aki folyamatosan csak egy helyben jár, nem néz előre, nem tervez, azoknál a stressz mindennapos vendég lesz.
Ezért, jó ha van egy tervező naplód és leírod, mit szeretnél elérni a közeli és távoli jövődben.tervezes_2_stresszmentes

2.
Fontos alapelv a stressz és időgazdálkodás területén az értékek meghatározása is.
Állítsd sorrendbe azokat az általad felsorolt értékeket, amik számodra fontosak. ilyenek lehetnek a család, munka, barátok, egészség, szabadidő, pénz…..Jelentősen csökkenti a stresszt, ha tisztában vagy értékeid rangsorával és az azoknak megfelelő igényeiddel.

3.
Ha tudod milyen értékek fontosak neked, van jövőképed, akkor most már meg kell határozni céljaidat. A jól kitűzött célok megmutatják az utat, hogy érd el küldetésedet és milyen eszközökkel védd meg értékeidet. A stressz és időgazdálkodás kiemelkedő tényezője, a célkitűzés.

4.
Vedd minden reggel kezedbe a tervező naplódat és írd le, hogy aznap mit kell elvégezned. Szemed előtt látva a felsorolt tevékenységeket, könnyebben tudod tervezni a napodat. A napi tervezés szintén szükséges a stressz kiküszöböléséhez és a pontos időgazdálkodáshoz.

5.
Sokszor hallottad, esetleg a te szádból is elhangzott már, hogy kevés a nap 24 órája. Nehezen tudod beosztani az idődet. Ha minden nap pontosan leírod, mit kell tenned és ezt magad előtt látod, akkor sokkal könnyebben be is tudod osztani azt, hogy a feladatokhoz mennyi idő kell és a nap melyik órájában alkalmas elvégezni.

6.
Van, aki nem tulajdonít jelentőséget az idő, a saját idejének a beosztására. Ezért sokszor halljuk tőlük, hogy “kifutottam az időből, kevés az időm, nincs időm rá!” Tapasztaltatok már ilyet munkahelyeteken, vagy ismerőseitek körében? A rossz hír az ilyen emberek számára, hogy többször fognak találkozni a stresszt okozó “stresszorokkal”.

7.
A stressz megelőzésében az időgazdálkodás nagy segítséget jelent. Ha jól beosztod az idődet, a kijelölt feladatokat időben el tudod végezni. Még hatékonyabb és nagyobb sikert érsz el, amikor a feladatokat fontossági sorrendbe állítod. Mindig a legfontosabbakat vedd előre (számozd be, 1.2.3.) és ennek megfelelően gazdálkodj az időddel. Ami nem fontos, és ezért aznap nincs rá időd, átkerülhet másnapra is.

Próbáld ki, amit ebben a blogban olvastál a stressz és az időgazdálkodás összefüggéseivel kapcsolatban, és észre fogod venni, hogy életed sokkal nyugodtabb, kiegyensúlyozottabb lesz, feladataid átláthatóbbá fognak válni.

Az időtervezés előnye a stressz kezelése, illetve a stressz kiiktatása mellett, hogy jól nyomon tudod követni a kitűzött céljaidat, az ezzel összefüggésben álló tevékenységeidet.
A tervezett feladatok átláthatóságával pedig minden plusz igény, plusz feladat, munka, könnyebben, rugalmasabban beilleszthető az előzetesen elrendezett programjaid közé.

Mostantól, hidd el, nem fogsz kétségbeesni, stresszelni, semmilyen hirtelen “beesett” feladattól!

Stresszmentes szép napot! 🙂

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. A naplóírás így csökkenti a stresszt! | Stresszmentes.hu - […] ← A stressz csökkentése, időtervezéssel […]
  2. Miért fontos a stresszkezelés? | Stresszkezelés - […] Ezt próbáltad már? A stressz csökkentése időtervezéssel! Olvasd el! […]

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük