A sportolás lelki előnyei…

Blog | 0 hozzászólás

Manapság, amikor elmegyünk sportolni, többen azért tesszük, hogy megfelelő legyen a fizikai állapotunk, izmosak, karcsúak és mindig fittek legyünk…vagy, fogyni akarunk?

A sport, a mozgás azonban nem csak a fittségünket javítja, hanem a közérzetünknek is jót tesz.

Amellett, hogy kitartóan eljárunk sportolni és igazoltan építjük, formáljuk az alakunkat is, ott van az a másik fontos tényező, ami miatt mindenkinek ajánlom, hogy ha teheti, rendszeresen mozogjon, mégpedig a lelki tényező, a sportolás gyógyító hatásai. Mindenért keményen meg kell dolgozni, de itt a cél elérhető és értékes is, mégpedig az egészségünk, a lelkünk karbantartása, megóvása.

A  sportolás legfontosabb lelki előnye!

 

1. A sport boldoggá tesz

Tedd föl magadnak a kérdést, hogy mit szeretnél elérni az életedben, biztos vagyok benne, hogy válaszként, elsők között a boldogság szerepel.

Próbáld ki, ha még nem tetted és figyeld meg érzéseidet sportolás közben. Legtöbben felszabadultak, gondtalanok és a mozgásra koncentrálnak. Boldogok, hiszen velük van az a jótékony hatású hormon is, amit mozgás közben testük kibocsájt és elősegíti a boldogság érzését.

Veled történt már ilyen?  

A kötetlen mozgás, sportolás, a legjobb ellenszere a stressznek, a depressziónak. Aki még nem próbálta ki, annak itt a lehetősége, kezdje el és ne szorongjon tovább!

2. A sport fegyelmet és figyelmet követel

Fussál, kosarazzál, teniszezzél, jógázzál, de még sorolhatnám a különböző sportolási lehetőségeket tovább, a lényeg mindegyiknél, hogy szabályok nélkül nem lehet egyiket sem végezni. Minden mozgásforma figyelmet, koncentrációt és a szabályok betartását követeli.

Van, amikor az időre kell figyelni, van, amikor a technikára és van, amikor a sportoló társadra.

Aki a sportolás közben megtanulja ezt a fegyelmezett magatartást, az az ember az élet más területén is tudja irányítani a bekövetkezett változásokat, valamint könnyebben szembe tud nézni a mindennapi stresszes helyzetekkel. A nyugalom egyik „előszobája” a tornaterem, lehet. Gyakorold!

3. A sportolás elősegíti a nyugodt alvást

Mozogj legalább napi félórát és figyeld meg, hogy mennyire jobban fogsz aludni. Pozitív hozzáállás eredménye lesz a pozitív ébredés!

4. Sportolj, hogy több barátod legyen!

Próbáld ki, menj le a kondi terembe és biztos találkozni fogsz egy-két olyan emberrel, akivel megvitatjátok, hogy miért is vagytok most ott? Mi a célotok, hol dolgoztok, és végül úgy váltok el, hogy akkor legközelebb itt találkozunk. Aki régóta sportol, az tudja, miről beszélek, aki pedig még most akar hozzákezdeni, akkor vegye számításba ezeket az előnyöket is, ami talán egy életre szóló barátság kezdetét is jelentheti. Tagja leszel egy csapatnak, akikkel egymást tudjátok lelkesíteni, különböző érzéseiteket megosztani. minden könnyebb, ha nem vagy egyedül!

5. A Sport elősegíti a relaxációt

Több olyan sportolási formát is lehet választani, ami a testi edzés mellett, odafigyel a mentális fejlesztésre is. Itt olyanokra gondolok, mint a jóga, a pilates és stb. Egy fárasztó nap után, a legjobbat teszed a lelked és szellemi frissességed megőrzése érdekében, ha fogod magad és elmész az olyan órákra, ahol fontos a test és a lélek egyensúlya. Az ilyen órák a leghatékonyabbak a stressz és a depresszió megakadályozásában, illetve kezelésében.

6. A Sport és az önbizalom

Nem vagy kibékülve magaddal? Te vagy a legnagyobb kritikusa magadnak? Ezek a kérdések szorosan összefüggnek az önbizalom és a saját magad elfogadása kérdéseivel. Ahogy már említettem a sport boldoggá tesz, és aki boldog, az elégedett, mind magával, mind környezetével. A sport létrehozza azokat az energiákat, amik megadják neked azt a kellő optimizmust, hogy tudjál bízni magadban és a környezetedben élőkben. A sportolás erőssé, magabiztossá tesz. Felejtsd el, hogy esetleg valamikor kiszolgáltatott, gyenge voltál, mert ez annak, aki sportol, ismeretlen fogalom!

7. A sport motiválttá tesz!

Aki eldönti, hogy rendszeresen elkezd mozogni, sportolni, annak meg kell lennie annak a belső motivációnak, ami mindennap segíti, hogy a kitűzött feladatokat, célokat végrehajtsa, megvalósítsa. Szükség is van ezekre a belső ösztönzőkre, mert később így alakul ki az az egészséges szokás, ami hajt téged nap, mint nap, hogy megtedd, amit elhatároztál. Így leszel kitartó, céltudatos, amit az élet különböző területén is hasznosítani tudsz, az egészséged megóvása mellett.

A sportolók és az edzők körében gyakran hallottam azt a mondást, hogy a láb, mindig kéznél van. Talán érdemes ezt megszívlelni az egészségünkért a testünk és lelkünk tisztaságáért.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük