Miért egyél zöld színű ételeket?

Blog | 0 hozzászólás

Védd az immunrendszeredet!

Zöld gyümölcsök és zöld zöldségek gyógyhatásai!

A gyümölcsök és zöldségek minden színe és árnyalata tartalmaz fito-tápanyagokat. A fito tápanyagok,  nagyban hozzájárulnak immunrendszered védelméhez. Próbálj minél színesebb ételeket fogyasztani, mert annál többféle fito-tápanyagot, ezáltal  antioxidánst is juttatsz a szervezetedbe.

A növények saját védelmükre termelik a fito-tápanyagokat, ezért nyújthatnak segítséget az emberi szervezet védekezőképességének növelésében is.

Nézzünk néhány példát!

Zöld alma

Az alma kiváló antioxidáns forrás, mely felveszi a harcot a káros szabad gyökökkel, melyek az öregedésért és több betegség kialakulásáért is felelősek. Egy tanulmány szerint az alma rendszeres fogyasztása nőknél 13-22%-kal képes csökkenteni a szívbetegségek rizikóját. Az alma emellett kiváló rostforrás. Az élelmi rostoknak szintén fontos szerepük van a szív-, és érrendszeri betegségek (és bizonyos rákos betegségek) megelőzésében.

A népi hagyomány a gyógynövények közé sorolta, a vérhas és a bélfertőzések, valamint a köszvény gyógyszerként. A tapasztalat szerint ahol sok almát fogyasztanak, köszvény jóval ritkábban fordul elő. A szárított almahéjból készült teát hurutok, bélgondok ellen javasolják.
Az alma frissen csavart leve a szellemi tevékenységeket segíti, élénkítő hatású.

Brokkoli

A brokkoli rostokban, folsavban, káliumban, kalciumban és különböző fitonutriensekben igen gazdag, emellett jelentős a C-vitamin, béta-karotin és más antioxidáns tartalma. A brokkoliban található fitonutriensek   csökkenthetik a szívbetegségek, a cukorbetegség és bizonyos rákos daganatok kialakulásának esélyét. Különösen prosztata-, végbél- és hólyag-, valamint petefészekrák esetében jutottak kutatók biztató eredményre a brokkoli-fogyasztás betegség leküzdésében betöltött szerepét vizsgálva. Komplex összetevői, valamint alacsony kalóriatartalma (34 Kcal/100 gr) miatt az egészségükre fokozott figyelmet fordítók, sportolók és diétázók egyik kedvenc zöldségféléje is.

Spenót

pinterest vegyes zöld saláta spenót alma dióMagyarországra korán eljutott, Szikszai Fabricius Balázs Nomenclaturájában (1590) már említi a spinácz nevű levélzöldséget. A spenót tele van vassal, A-, C- és K-vitaminnal, sok benne a kalcium és a magnézium. A benne lévő oxálsav pedig segít a szervezet számára megkötni a vasat és a kalciumot. Ezen kívül még található benne mangán, folsav, kálium, B6- és E-vitamin, szelén és foszfor. A spenót ezen kívül fontos élelmi rost-forrás, kiváló tisztító és méregtelenítő hatással van a szervezetre és az emésztésre.

Rukkola

A rukkola nagyon finom zöldség ami tele van sok sok vitaminnal. A rukkola jó hatással van az emésztésre, ezért érdemes egy-egy nehezebb étel mellé fogyasztani belőle (tészta, rizottó, pizza). Szabályozza a koleszterin- és a vércukorszintet is, csökkenti egyes daganatos betegségek kialakulásának esélyét, és segíti a tüdő működését. Vitamin- és ásványianyag tartalma rendkívül magas, (A-, B2-, B5-, C- és K-vitamin, kalcium, kálium, vas, magnézium, foszfor és szilícium).

Én imádom ezeket a zöldségeket és gyümölcsöket, amiket legtöbbször salátaként fogyasztok. Próbáld ki Te is az egyik kedvencemet. Spenót (néha rukkola)+alma+dió, illetve bármilyen mag megfelel (mostanában chia magot teszek a salátákba), kis borecet, olivaolaj, pici kanál nádcukor.

 

Következik!

Sárga és narancs színű zöldségek, gyümölcsök.

 

Forrás: wikipedia, mindmegette.hu, gastrojal.hu, drtihanyi.hu, hazipatika.com

Fotó: pinterest.com (yumgoogle.com)

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük