Lehet ettől jobban aludnál?

Blog | 0 hozzászólás

Jön a tavasz, bízunk benne, hogy kezd melegedni az idő is. A fákon megjelennek a levelek, zöld lesz ismét a mező és még sorolhatnám a költői jelzőket tovább, de én inkább most arra koncentrálnék, hogy ez a szezonváltás, hogy befolyásolhatja a közérzetünket. Javulhat valamit a hangulatunk? Érezni fogod, hogy a stressznek befellegzett? Hát, bizony van akinek pozitívan fog hatni és van akinek nem a  tavasz várás.

Persze én továbbra is úgy gondolom, hogy azzal, hogy megjelennek a színek és eltűnik a téli szürkeség, az csak pozitívan befolyásolhatja mindennapjainkat. De mi van azzal aki allergiás? Vagy aki még mindig nem vetkőzte le rossz szokásait és a fáradtság, a stressz, a depresszió miatt a színek neki még mindig szürkék? Vagy rosszul alszik még mindig?

Összeszedtem egy két tippet, hogy próbálj felkészülni a tavaszra és kipihenten fogadni ezt a szépséges évszakot.

Kezdjük azzal, ha allergiás vagy viszket a szemed, folyik az orrod, folyton tüsszögsz és ezért az éjszakáid is elég kellemetlenek, szóval nem igazán tudod kipihenni magad? Akkor lehet itt az ideje a tavaszi nagytakarításnak, főleg a hálószobádban. A kisállatok szőre is, pont egy kényes terület lehet sajnos az allergiásoknál. Hajmosás, portalanítás, levegőszűrés mind fontos tényezője lehet a nyugodt alvásnak.

A stressz nélküli alvás feltételeként, feltehetjük azt a kérdést is, hogy iszol te elég vizet egy nap? Általában a szakemberek azt javasolják, hogy igyunk meg naponta 2-3 liter vizet és minél melegebb van, ez a mennyiség csak emelkedhet. Lefekvés előtt és ébredés után is érdemes 1 pohár vizet meginni, hogy folyamatosan hidratált állapotban legyen szervezetünk.

Az egészséges táplálkozásnál szoktam említeni, hogy reggelire egy tál zabpehely magtejjel együtt megadja a napi kezdő energiát és B- vitamin tartalma miatt az idegrendszerre is jó hatással van. Ezt azonban nem ajánlom vacsorára, főleg meleg tejjel (nem magtejjel). A zabnak melegítő hatása is van, ez pedig a melegebb éjszakákra nem igazán ideális állapot. Helyette igyál egy jó banán turmixot rizstejjel. A banán tartalmaz olyan hasznos tápanyagokat, mint a kálium és a magnézium, amik segíthetik az idegrendszeredet nyugalmi állapotba állítani.

A testmozgást már nem először említem, hiszen egy jó kis futás, edzés, előidézheti azt a kellemes fáradtságot, amitől úgy alszunk mint a bunda. Azt döntsd el te, hogy neked reggel, vagy este kellemesebb edzeni? A lényeg, hogy mozogj valamit!

A kellemes pihenést sokszor az is befolyásolja, hogy vacsorára mit eszel. Egy könnyű szezonális zöldséggel elkészített vacsora csodás pihenés ígérete lehet.

Nálad milyen a szoba hőmérséklete éjszaka? Tudtad, hogy alvás közben testünk úgy viselkedik mint egy belső termosztát, mert mindig megpróbál alkalmazkodni a külső hőmérséklethez. Ezért, hogy végig tudjuk szépekkel álmodni az éjszakát és ne riadjunk föl folyton, érdemes megtalálni a megfelelő egyensúlyt, tehát ne legyen nagyon meleg, de hideg se a szoba amikor alszol. Hagyjuk pihenni testünket. Szakemberek szerint 18-22C fok az ideális hőmérséklet a hálószobában alvás idején.

Egy finom gyógyhatású tea sokszor megoldja számunkra a megfelelő alvást. Lefekvés előtt az aki nehezebben tud elaludni, illetve kisebb alvászavarai vannak, érdemes elkészítenie egy forró kamillateát. A kamilla nagyon jó stresszoldó hatású és jól alkalmazható szorongás ellen is.

Kinek van még ötlete a nyugodt alváshoz? Nekem hirtelen ezek jutottak eszembe, de gondolom, sokan próbáltatok már ki ti is egy két jó dolgot, aminek örülnék, ha megosztanátok.

 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük