Sokat idegeskedsz? Próbáld ki ezeket a gabonákat

Blog | 0 hozzászólás

Lehet szeretni és lehet utálni egy ételt, abban viszont egyetérthetünk, hogy ha mód van rá, inkább kevesebb minőségi étel kerüljön az asztalra mint több rossz?
Vitatkozzál velem, de ezen a téren nehezen vagyok a “rossz” irányba meggyőzhető. 🙂

Találkoztál már olyan vásárlóval az üzletben, aki szinte fellökött, mert szaladt a leértékelt sorban található termékekhez? Nem mondom, hogy nem lehet szerencséje és kifogott valami ehetőt is, de szerinted megnézte, hogy meddig tárolták, milyen a minősége és benne van e még a megfelelő tápanyag?

Ezzel a kis bevezetővel csak azt szerettem volna érzékeltetni, hogy az étel minősége, valamint az elkészítse, nagyban hozzájárulhat szervezeted egészségi állapotához. Ennek tudatában pedig érdemes válogatott, jó minőségű és a legjobb tápanyagot tartalmazó élelmiszereket alkalmazni étkezéseink során.

Több szakirodalomban bemutatott kutatások is bebizonyították, hogy ha odafigyelünk a táplálkozásunkra és szükségszerűen életmódot váltunk, akkor gyakran pozitív javulás tapasztalható a negatív életfeltételeinkben. Ezek a javulások a stressznél, depressziónál, szorongásos állapotoknál is fontosak, mert ha nem figyelünk oda, komoly betegségeket okozhatnak.

A gabonák életfontosságú szerepéről már a mitológia is úgy tartotta, hogy Istenek ajándéka. A gabonát őseink megbecsülték és tisztelték, az ember szervezetére gyakorolt pozitív hatása miatt. Manapság, mi is fokozatosan fedezzük föl a finomítatlan, teljes értékű gabonákat. Minél több teljes értékű gabonát használunk föl táplálkozásunk során, annál nagyobb nyugalmat tapasztalhatunk a minden napi, sokszor stresszel terhelt életünkben. Neked is csökkenhet a napi szorongásod, depressziód.

A gabonamagvak szinte minden életfontosságú tápanyagot tartalmaznak.

A búza, ha vegyszermentes és teljes őrlésű őrölt búzalisztjéből készíted a kenyeret, akkor a tápértéke is teljes értékű lesz. Nem lesz így, a finomított lisztből készült kenyereknél. A teljes őrlésű búza az ember számára nélkülözhetetlen táplálék. Fokozott stresszhatásoknál ne hagyd ki az étrendedből.

A barna rizs hatása az idegrendszerre

Barna rizs lazaccal

A barna rizs, több szakirodalom szerint a legharmonikusabb, legkiegyensúlyozottabb élelmiszer. A makrobiotikus táplálkozásban is az elsők között foglal helyet, mert öt “JINT” és egy “JANG”-arányt tartalmaz, ami azt jelenti, hogy 5 kálium és egy nátrium arány található a barna rizsben, ezért ezzel az összetétellel az egyik legideálisabb táplálék az ember számára. Itt is a hántolatlan barna rizs az értékesebb, a héjában található B-vitaminok miatt. Érdemes a hetet barna rizzsel kezdeni, mert nagyon nyugtató hatással van többek között az idegrendszerre és a fokozott stresszhatásokra.

A köles az egyik kedvenc gabonám és nektek is jó szívvel ajánlom. Nagyon sokrétűen fel lehet használni az étkezések alkalmával. Ez a gabona, már az ó- és középkori Magyarországnak is a legjelentősebb gabonája volt. A köles nekünk nőknek is rendkívül ajánlott, mert késleltetheti az öregedési folyamatokat. Már csak ezért is kevesebbet idegeskedhetünk. 🙂
Amiért viszont nagyon lehet szeretni, a sok jó hatása mellett az immunrendszer erősítése. Egy erős immunrendszerrel jobban el tudod viselni a sresszes, dolgos hétköznapokat, jobb a közérzeted és a hangulatod.

A zab regenerálja az idegeket

A zab sokféleképpen felhasználható

A zab, melegítő hatása miatt a téli évszak egyik kedvenc tápláléka. Észak Európában a hűvösebb területeken, az embereknek és az állatoknak is létfontosságú táplálék. A zab gyulladásgátló, nyugtatja a gyomrot. Népi orvoslás szerint a zab idegességnél, rendkívül jó hatást tud kifejteni. A nőknek is javasolják a méhük erősítésére.

A tönkölybúza, az egyik legjobb gabonafajta. Szent Hildegárd gyógyításai szerint, “aki ezt fogyasztja annak lelkébe boldog értelem és öröm költözik.”
A tönkölybúza számos jótékony hatású tápanyagokat tartalmaz, ami az ember számára leginkább jó. Ha az ember tönkölybúzából készült kenyeret, süteményeket, tésztát fogyaszt, akkor a zab zsírtartalma erősíti azokat a zsírpárnákat, ahová az idegek beágyazódtak. “Ahogy Caesar is mondta:”Engedjétek hozzám a kövér férfiakat!” ” Caesar is úgy gondolta, hogy a “kipárnázott” emberek nyugodtabbak és türelmesebbek.
A tönkölybúza, a makrobiotikus táplálkozás szempontjából a barna rizs után a legharmonikusabb gabonafajta.

Általános tanács a gabonák fogyasztásánál:
– vegyszermentes gazdálkodásból vásárold
– étkezésre alkalmas és friss legyen
– fogyassz változatosan naponta legalább 15dkg teljes kiőrlésű gabonát
– száraz, hűvös helyen tárold
– felhasználás előtt alaposan mosd át
– a felszívódást megakadályozó gabona-fitinsav tartalom miatt áztasd be
(kivétel zab, köles)
– főzés vagy őrlés előtt próbáld ki úgy hogy előtte megpirítod a szemeket

Köves a facebookon és kérd a hírlevelet is, hogy értesülj mindig az újdonságokról.

forrás:Nyers Csaba Bevezetés a gabonakonyhába
Dr. Dean Ornish Spektrum

0 hozzászólás

Trackbacks/Pingbacks

  1. Ezért egyél rendszeresen kölest! | Stresszmentes.hu - […] Általános tanácsot a gabonák fogyasztásához itt olvashatsz. Kattints! […]

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük