Ezt kell enned, hogy elmúljon a depresszió!

Blog | 0 hozzászólás

Depresszió? Nem hiszem, hogy aki még nem tapasztalta, illetve nincs a családjában depressziós, tudná, hogy mivel jár ez az állapot. Sokszor hihetetlen, amikor látjuk közeli ismerősünk kedvetlen hangulatát és nem értjük, hogy mi okozza nála ezt a lehangoltságot, illetve fel nem fogjuk, hogy miért nem próbálja megfogadni a jó tanácsokat, esetleg miért nem próbál magán is segíteni.

Nem azért születtél, hogy ne szeressél élni, ne lásd meg a szépséget és ne érezd jól magadat családod, barátaid körében.
Mindenki keresi a neki megfelelő minőségi életet, ami sokszor ott van előtte, csak lépni kellene felé.

Budai Béla, orvos, pszichiátertől idézném az alábbi pár mondatot. Milyen igaza van!

Az lehet erőt adó, ha rádöbbenünk, akármilyen szegények, betegek vagy öregek vagyunk, micsoda óriási kincs van a birtokunkban a tiszta tudatunk és értelmi képességeink révén. Még együtt vagyunk a világgal, és szellemi erőink révén még alakíthatjuk magunkat és kapcsolatainkat. Ez a perspektívaváltás gyógyír lehet a lehangolódás, a depresszió ellen. A remény záloga lehet, hogy ami bánt bennünket, az még megváltoz/tat/hat/ó.

Valószínű, hogy azt is hallottad, olvastad már, és nagyon igaz, hogy minden ember annyira lesz boldog, amennyire boldog akar lenni.

A boldogsághoz, a minőségi élethez azonban nagyban hozzájárul, hogy milyen táplálékot fogyasztasz. Melyik ételben találod meg azokat az összetevőket, aminek szerepe van a jókedved, a jó közérzeted megteremtésében.
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a depresszió kezelhető megfelelő táplálkozással is. Ezért érdemes odafigyelni, hogy milyen ételeket készítesz, milyen alapanyagokat válogatsz össze az étkezésedhez.

Első hallásra lehet, nem tudod elképzelni, hogy változtasd meg a jelenlegi táplálkozásodat. Egyik pillanatról a másikra nem is fog menni, de erős akarattal, látva az elérendő célt, sikerülni fog. A kívánt életmód elérése után, a boldogság és a jó közérzet lesz a bizonyítéka, hogy érdemes volt ezt az utat végigjárni.

Kutatások, de lehet saját tapasztalatod is azt mutatja, hogy amikor valakinek a táplálkozása nem megfelelő, egészségtelen, akkor ez nagyban hozzájárul a depresszió kialakulásához.

A depresszió kialakulásánál megfigyelték, hogy az agyban található szerotonin, ami egy idegingerület átvivő az agyban, a homloklebenyben, felelős az ember kedélyállapotáért. Ezt a területet kell felerősíteni, hogy a depresszió ne hatalmasodjon el az ember felett.
A szerotonint nem lehet kívülről felerősíteni, erre nincs gyógyszer, nincs táplálék, ezt csak a szervezeten belül lehet előállítani. Az agy pedig nem tud szerotonint előállítani triptofán hiányában.

Hogy milyen táplálékot érdemes fogyasztania a depressziós embernek, azt nagyban befolyásolja, hogy az élelmiszer mennyi triptofánt tartalmaz. Minél többet, annál hatásosabb a depresszióra.

Ilyen magas triptofán tartalommal rendelkezik a tofu, a pirított tökmag, a szezámmag, mandula. Ezek közül a Tofunak a legmagasabb a triptofán tartalma.

A magok úgy fejtik ki igazán hatásukat, ha őrölve fogyasztod.

A depresszió kezelésében fontos még megemlíteni az Omega-3 és az Omega-6 zsírokat. Az Omega-6 zsír nagyon sok táplálékban megtalálható, az Omega-3 zsír azonban már nem. Az Omega-3 zsír is segíti az agyban a szerotonin termelését.

Az Omega-3 zsír eredeti forrása növényi, másodlagos pedig a halból nyert Omega-3. A halaknál nem a szervezetük állítja elő az Omega-3-at. A halak a rengeteg alga fogyasztásuk miatt, (az algákban nagyon sok az Omega-3 zsír), tartalmaznak Omega-3 zsírsavat.

Az Omega-3 elsődleges forrása ahogy írtam növényi eredetű. Ilyen és egyben nagyon fontos és gazdag Omega-3 forrás, a lenmagolaj,


aminél 1 evőkanál majd nem kétszeresét tartalmazza, mint az a tengeri hal, amiben szintén jelentős az Omega-3 tartalom. Hatékonyságuk alapján, az őrölt lenmag, a búzacsíra olaj, szójabab olaj, spenót, chia mag, mandula szintén jelentős Omega-3 források.

Kutatások azt mutatják, hogy a csecsemőknél az anyatej fogyasztása, melyben szintén jelentős az Omega-3 zsír tartalma, jelentősen hozzájárul a babák jó hangulatához és ez felnőtt korban is kihatással van a gyermekekre.

Aki sok húst eszik annál felléphet a folsav hiány, ami szintén fontos a depressziós hangulatnál.
Pedig a folsav is nagyon kell a jó közérzet megteremtéséhez.
Milyen ételekben van folsav?
Jelentős mennyiségű folsav van 1 csésze csicseriborsóban, lencsében, vörös vesebabban, száraz fehér babban.

Végül érdemes megemlíteni a B12-vitamin forrásait is.
Ilyenek a teljes száraz gabonapelyhek, sovány hús, tojás, szójatej. Jelentős B12-vitamin forrás a sörélesztő is.

Hatékonyságuk, tisztaságuk szempontjából az organikus, bio, ökogazdálkodásból származó növényeket érdemesebb fogyasztani.

A fent említett élelmiszereket sokféleképpen felhasználhatod, főzheted, sütheted őket.


A stresszmentes.hu oldalon több olyan receptet fogsz találni, aminek a fentebb említett tápanyagok az összetevői.

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük