Élelmiszerek stresszre, szorongásra

Blog | 0 hozzászólás

Voltál már úgy, hogy evéssel vezetted le az idegességedet? Mérgedben magad elé kaptad a fagyis dobozt, vagy kibontottál egy tábla csokit. Ismerős?

Ilyen esetekre jobb ha előre felkészülsz, illetve jobb ha megelőzöd a problémákat!
Nassolni nem bűn, ha tudod, hogy melyik élelmiszernek milyen szerepe van a szervezetedre. Összeszedtem neked most pár olyan tulajdonságokkal rendelkező élelmiszert, ami hatással lehet a stresszhormonokra és pozitívan befolyásolhatja hangulatodat.

mandulaHa már az elején a nassolással kezdtem, akkor megemlíthetem a MANDULÁT. Egy adag mandula (lehet egy maroknyi) az ajánlott  napi adag magnéziumot tartalmazhatja. Tanulmányok is kimutatták, hogy a magnézium nyugtató hatással van az idegrendszerre és elősegítheti a jobb alvást is. Bővebben itt is olvashatsz róla:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Mandula_%28n%C3%B6v%C3%A9nyfaj%29

avokado_salata_gazpachoAz AVOKÁDÓT is érdemes felvenni az egészséges ételeid közé, mert ez a gyümölcs kiváló forrása a B-vitaminnak és a folsavnak, amikről köztudott, hogy csökkentheti a stresszt és segítheti fenntartani az idegrendszer megfelelő működését. Az Avokádót nevezhetjük szívbarát gyümölcsnek is, mert kálium tartalma miatt a vérnyomás szabályozásában is segíthet. Salátákhoz is bátran használhatod!

lazacA kutatások, a szakértők egyre többet hangsúlyozzák az omega-3 zsírsavak jelentőségét. A LAZACNAK egyik fontos tulajdonsága, hogy gazdag omega-3 zsírsavakban. Szakértők szerint, aki többet eszik tengeri halat, illetve lazacot, azok között kevesebben hajlamosak a depresszióra és a stresszre. Ha nyugodt és optimista vagy, akkor a szívedet is véded és ellenállsz annak, hogy a stresszhormonok felül kerekedjenek szervezetedben. Ebédre, vagy vacsorára egy kis salátával érdemes kipróbálni.

brokkoli_rizzselAmikor az immunrendszerünket akarjuk erősíteni, akkor többünknek a C-vitamin tartalmú narancs kerül előtérbe. Azt viszont lehet kevesen tudják, hogy a BROKKOLIBAN szinte kétszer annyi C-vitamin van, mint egy közepes narancsban. Ha felerősítjük és odafigyelünk immunrendszerünkre, akkor a stressz könnyebben legyőzhető. A brokkoliból nagyon sok minden készíthető. Leves, főétel, saláta. Nekem egyik kedvencem a barna rizs és hozzá párolt zöldségek.Neked mi a kedvenced?
Érdekes történetet olvastam a brokkoliról itt: http://www.mindmegette.hu/brokkoli-az-egeszsegorzo-48222

 

0 hozzászólás

Egy hozzászólás elküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük