A jövő kulcskészségei sportolóknak

Töltsd le most ingyenes útmutatómat, hogy megismerd azokat a készségeket, amelyekkel hatékonyan tudod majd növelni a teljesítményedet és feldolgozni a kudarcaidat!

Itt is szeretném megköszönni, hogy kitöltötted a kérdőívet! (https://kulcskeszsegek.hu/kerdoiv-sportoloknak-sportszuloknek-es-edzoknek/)

Ha visszaemlékszel a kérdőív tematikájára, akkor talán feltünt neked, hogy többnyire a mentális erősség kiemelt "alkotóelemeire" szerettem volna felhívni a figyelmedet, ezért eköré építettem fel a kérdéseket. 

De mit is  jelent a mentális szilárdság egy sportolónál, melyek az alkotóelemei és milyen szinten vannak jelen ezek az elemek a hétköznapjaidban, sportéletedben? Vegyük végig őket és a válaszaid alapján döntsd el, mennyire vagy jó fejben?!

1. Rugalmasság

Nagyon fontos, hogy a kudarcokat, hogy dolgozod fel. Képes vagy e túltenni magad (minél gyorsabban) a hibákon, a kudarcokon. Ha többnyire a hibák foglalják le a gondolataidat, az a teljesítményed rovására is mehet. De mit tesznek ilyenkor a mentálisan erős emberek? Megtanulják a kudarcot is a haladásuk szolgálatába állítani! Tedd ezt te is! 

2. Stressztűrőképesség

A jó teljesítményt több tényező is befolyásolhatja. Az egyik, hogy milyen állapotban lépsz a pályára, mennyire vagy nyugodt és mitől "robbansz", mi hoz ki a kényelmi zónádból!? Az izgalom, a pozitív stressz jó hatással lehet a játékodra, a túlzott idegesség viszont sem téged, sem a csapatodat nem fog a győzelemhez vezetni. Hogy mi ebben az esetben a teendő? Meg kell tanulni nyomás alatt is jól teljesíteni és csak a játékra fókuszálni!

3. Koncentráció

Úgy ahogy a munkában, a sportban is az egyik legfontosabb képesség a koncentráció. Egy játék során a játékra figyelés, az összpontosítás, a győzelem elengedhetetlen feltétele. A "rossz" belső hangok, a negatív gondolatok, a negatív események, történések figyelése, csak negatív teljesítményt okozhat. Az eredményes sportolás csak a koncentráció képességének fejlesztésével érhető el!

4. Magabiztosság

Lehetsz tehetséges, dolgozhatsz keményen, ha nem vagy magabiztos a pályán, vagy az életben, akkor annak a teljesítményed látja a kárát. Ha nem bízol magadban, akkor a kiemelkedő sportolói adottságod, képességeid, minden amit a sportba fektettél, az első megmérettetés után, egy valódi nyomás alatt, kudarcra lesznek ítélve. Ezzel szemben egy mentálisan erős, magabiztos sportoló könnyebben veszi az akadályokat, hamarabb eléri a céljait és teljesítményét is gyorsabban tudja fejleszteni.

5. Motiváció

A motivált sportoló könnyebben veszi az akadályokat egy kudarc után. Tudja, hogy a kudarcokból tanulni lehet, a kudarc irányt mutathat és elősegítheti a továbblépést a siker felé. A mentálisan erős sportolónak céljai vannak és megérti, hogy az edzéseken végzett feladatok elősegítik őt abban, hogy el is érje a kitűzött célokat. Amennyiben nem rendelkezel a motiváció készségeivel, meg kell találnod azokat az okokat, melyek a sportolásra rávettek. Tedd fel magadnak a kérdést, hogy miért kezdtél el sportolni?

Amennyiben szeretnél többet tudni erről a témakörről, akkor készítettem neked egy bővebb összefoglalót, lapozz kicsit lentebb az oldalon!

 

 

 

 

 

 

 

 

Kérlek add meg e-mail címedet, hogy gyorsan elküldhessem számodra azonnal használható, ingyenes tippjeimet!

 

Hamarosan letölthető...