Röviden? Igen.
A stressz nem mindig rossz. Szükség van rá, a kellemesebb helyzetekben is.
Tapasztaltad már, hogy készültél egy eseményre ami pozitív változást hozhat az életedbe és közben izzadt a tenyered, gyorsabban vert a szíved?
Ennek ellenére még is motivált voltál, lelkes és úgy érezted megér minden erőfeszítést amire készülsz.

Kell az ilyen változatosság mindenki életében. Kell az, hogy izgulj a gyermekedért, mert felvételezik. Vagy a kedvenc csapatodnak teljes beleéléssel, összeszorított ököllel szurkolj, mert számodra fontos, a győzelmük.
Izgulj az esküvődre készülve és izgulj a futóverseny céljánál, hogy te fussál be elsőnek. Izgulj a barátod sikeréért.

Ezek azok a pozitív események, amik az élet velejárói és szervezetedet is felkészíti úgy az alkalmazkodáshoz, hogy megvédje a betegségektől. Ha nem lennének ilyen élményeid, akkor több lenne a szürke hétköznap életedben.

Ahhoz, hogy több legyen az életedben a pozitív stressz azért jó ha odafigyelsz a következőkre.

Jegyezd föl az élményeidet

Vezess naplót

– Oszd be jól az idődet
– Előző nap tervezd meg a következő napot
– Élvezd a pillanatokat, örülj a kis dolgoknak is
– Mozogj, fussál, sétálj rendszeresen
– Nevessél sokat
– Töltsd kreatívan a szabadidődet
(táncolj, hallgass zenét, túrázzál, rajzolj, alkoss)
– Lassíts, végy mély levegőt
– Meditálj naponta 15-20 percet
– Írd le gondolataidat
– Legyenek nyugodt éjszakáid

Próbáld ki! Neked melyik vált be?

“Két hatalmas ellensége van mindenféle bacilusnak. Az egyik a napfény, a másik a jóízű nevetés.”
Eötvös Károly